Esperance - Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirthe Jong - WaarBenJij.nu Esperance - Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Mirthe Jong - WaarBenJij.nu

Esperance - Perth

Door: Mirthe de Jong

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

20 Maart 2017 | Australië, Perth

Onze weg van Esperance naar Perth gaat echt ongeloofelijk snel. Achteraf gezien aan de ene kant iets te snel voor mij. Aan de andere kant ook mede door het weer, heel begrijpelijk. We hebben in zoveel dagen met alleen maar regen gezeten, dat het camping leven er niet leuker op werdt. Ik kan mij er iets beter bij neer leggen dan Aurelia. Je kunt veel bepalen in het leven maar het weer hoort daar gewoon niet bij. Aurelia vind het gewoon in één woord verschrikkelijk en daar zal ook geen verandering in gaan komen hahah. Het weer is zo slecht dat vele wegen hier verwoest zijn. Enorme gaten in de weg en een paar bruggen zijn kapot. Hierdoor moeten we op onze weg naar Albany vele kilometers om rijden. 100en kilometers lang op griffel paden met ons oude beppetje is nou niet bepaald bevorderlijk. Omdat we bijna niet sneller dan 30 km in het uur kunnen rijden kom je er pas achter wat voor enorme, belachelijke afstanden ze hier in Australie hebben. Desondanks proberen we ons te vermaken met Frans Duijts en Gerard Joling muziek. Spotify we love you! Slecht bereik van Telstra, we don't like you that much! Laten we zeggen dat als we daar ergens met de auto stil waren komen te staan, we rustig op onze kont hadden moeten gaan zitten, hopend en wachtende op voor bijgaand verkeer. Maar onze trouwe beestje laat ons niet zomaar in de steek. We zoeken een fijne camping op bij aankomst in Albany en geven de auto zijn wel verdiende rust. Ons zelf verwennen we op een heerlijk ijsje van een zaak om de hoek die "aurelia's ijs" heet. Daar moeten natuurlijk foto's van gemaakt worden. De naam Aurelia is hier veel populairder dan in Nederland. Over "Mirthe" kunnen we het beter niet over hebben. Echt niemand, maar dan ook echt niemand kan mijn naamnaam hier normaal uitspreken. Laten we zeggen dat ik al heel veel verschillende bijnamen gekregen heb hier down under. Ook de dagen die volgen worden er vele kilometers gereden en we proberen verschillende activiteiten voor binnen op te zoeken. We bekijken een prachtige grot, bezoeken diverse winkelcentrums en gaan zelfs een keer naar de bios. Ook merk ik dat we ons zelf iets te vaak op een "lekkernijtje" trakteren. Gewoon omdat het kan, omdat het toch één groot feest is en we toch een klein beetje op vakantie zijn... (Een hele lange dan) De kilo's vliegen er bij ons beide aan. Echt een not done actie. Maar we gaan er gewoon vrolijk en rustig mee verder. Een vrouwen ding denk ik. "Thuis kunnen we wel weer afvallen" is ook zo Aurelia, is ook zo. Finish je tweede gebakje nou maar van vandaag dan kunnen we weer verder slenteren door de buien ;p.'
Margaret river vinden we beide leuk en Bunburry mag er ook zeker zijn! Hele mooie stranden en prachtige uitzichten. In Margaret River verblijven we dan ook een nachtje langer. We gaan naar de kinderboerderij, kijken die avond de meest mooie zonsondergang en gaan de dag erop naar het walvissen museums. Waar echte skeleten van deze enorme en bijzondere beesten te zien zijn.

18 maart. Today is my Birthday! Ik word "wakker" gezongen door Reel en krijg een heerlijk ontbijt op bed. We zijn inmiddels vlakbij Perth. De hoofdstad van Western Australie. Deze week was iets beter weer, toevallig vandaag de hele dag regen. Zul je net zien... Ik hijs mezelf in een leuk jurkje die ik hier gekocht heb en we tutten ons beide een beetje op. Toch een beetje meer moeite op deze iets meer specialere dag. We gaan naar de onderwaterwereld in Perth en dat is echt wel zo mooi! De haaien en schilpadden die over je heen zwemmen, het voelt net alsof je echt op de bodum van de zee staat. Zo indrukwekkend, ik kan mij er de hele dag wel vermaken. Buiten gekomen weten we niet hoe snel we de auto weer in moeten springen. Het plenst! Veel dingen in Perth zijn er verder niet die binnen te bewonderen zijn behalve museums. We besluiten daarom om naar het hostel te gaan die we geboekt hebben, midden in het centrum van Perth en drinken alvast een drankje. Het is een echt party hostel. Luide muziek, veel gepraat, veel flesjes alcohol en gekke dansende negers. Gekkenhuis op zaterdag avond in Perth, wij joine. Het fijne is dat het uitgaansleven al vroeg begint hier. Om 7/8 uur is er al heel veel leven in de kroegen. We ontmoeten gezellige mensen, gaan voor een groot bord vol met tapas, eten dus veel te veel en lopen bij verschillende kroegen naar binnen. Met een tevreden gevoel liggen we laat in de nacht weer in ons bed. Ik kan zeggen. Verjaardag 2017 ; zeer geslaagd dankzij mijn lieve vriendinnetje Aurelia!